A A A K K K
людям з порушенням зору
Управління освіти, культури, спорту та молодіжної політики виконавчого комітету Яремчанської міської ради Івано-Франківської області

Новини/Оголошення

Як організувати освітній процес у 2021/2022 навчальному році?

“Нова українська школа” зробила нотатки з вебінару Державної служби якості освіти “Як завучу організувати освітній процес у 2021/2022 навчальному році“. Начальниця відділу базової освіти Департаменту інституційного аудиту ДСЯО Олена Святенко розповіла про те:

16:16 05.08.2021

Якісне інклюзивне навчання: to do list для директора школи

Сьогодні в Україні інклюзивне навчання організовано у майже 43% шкіл, працює понад 18 тисяч інклюзивних класів. За останні десять років інклюзія суттєво проникла в українські школи. Для порівняння, п’ять років тому в інклюзивних класах навчалось вдесятеро менше, ніж зараз. Разом із тим, дослідження якості інклюзивного навчання, проведене Державною службою якості освіти, виявило низку викликів на рівні організації інклюзивного навчання, кваліфікації вчителів, методичного забезпечення освітнього процесу, розвитку інфраструктури та забезпечення фінансування, взаємодії з інклюзивно-ресурсними центрами (ІРЦ). Пропонований матеріал покликаний допомогти вдосконалювати якість інклюзивного навчання у школах, де воно вже запроваджене, а також розпочати цей шлях закладам, які лише планують відкривати інклюзивні класи. Нормативно-правова база щодо організації інклюзивного навчання Закон України “Про освіту” гарантує кожному рівні умови доступу до освіти та забезпечує батькам право обирати заклад освіти, програму, вид та форму здобуття освіти власними дітьми. Здобувачам освіти з особливими освітніми потребами необхідно забезпечити постійну або часткову підтримку під час освітнього процесу, втім держава має забезпечити їм доступ до освіти у школі на рівні з іншими дітьми. За заявою батьків заклад зобов’язаний створити інклюзивний клас в обов’язковому порядку. Якщо ж особливі освітні потреби в учнів виявлені під час освітнього процесу, заклад освіти докладає власних зусиль для їх мінімізації. Коли зусиль закладу освіти недостатньо, керівник закладу рекомендує батькам звернутися до ІРЦ для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи. Підтримку, з урахуванням виявлених у здобувача освіти особливих освітніх потреб, організовують на підставі висновку, складеного фахівцями ІРЦ. Заклад на цьому шляху не один — засновник забезпечує створення у школі інклюзивного середовища. Знання керівником закладу освіти нормативно-правової бази щодо організації інклюзивного освітнього середовища — запорука коректної реалізації усіх необхідних для цього кроків та налагодження якісного освітнього процесу. Орієнтація в законодавстві підсилює узгодженість дій, планування, контроль результатів, а також є беззаперечним захистом від дискримінації, упередженого ставлення до учня з особливими освітніми потребами, некомпетентних розпоряджень чи намірів. Організацію інклюзивного навчання у школі регулюють: Закон України «Про освіту»; Закон України «Про повну загальну середню освіту». Норми Законів реалізуються через постанови Кабінету Міністрів, зокрема: «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» (від 15.08.2011 № 872); «Про організацію інклюзивного навчання в закладах позашкільної освіти» (від 21.08.2019 № 779). Фінансування інклюзивної освіти унормовано:  Статтею 103-3 Бюджетного кодексу України; Постановою Кабінету Міністрів «Про затвердження Порядку та умов надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами» (від 14.02.2017 № 88). Що таке інклюзія в освіті та яка роль директора в організації інклюзивного навчання Коли у закладі з’являється інклюзивний клас — чи означає це, що ця школа стає доступною для всіх? На жаль, ні. Поняття інклюзії набагато ширше і потребує формування середовища, участі всіх учасників освітнього процесу, а головне — якісного менеджменту і планування. Безумовно, умовою створення інклюзивного середовища є учні, яким потрібна підтримка, готовність решти учнів підтримувати дітей з ООП, а також підготовлений персонал і батьки та інші активні партнери-учасники процесу впровадження інклюзії в освіті. І не менш важливою умовою є наявність достатнього фінансування та доступної інформаційної, матеріально-технічної бази та інфраструктури.

13:14 03.08.2021

Оголошення!

Відповідно до протоколу №1 від 25.06.2021 року - засідання конкурсної комісії виконавчого комітету Яремчанської міської ради щодо заміщення вакантної посади директора Яремчанського ліцею №2 м.Яремче вул.Свободи, 89  до участі у конкурсі допущено наступні кандидатури:

18:13 25.06.2021

Вхід для адміністратора

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень