Перелік питань на конкурс директора ІРЦ
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ОСВІТИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ
- Основні законодавчі документи України в галузі інклюзивної та спеціальної освіти.
- Конституційне право на освіту.
- Повноваження органів місцевого самоврядування в галузі освіти.
- Визначення термінів: інклюзивне навчання, інклюзивне освітнє середовище, індивідуальна програма розвитку, корекційно-розвиткові послуги (допомога), особа з особливими освітніми потребами, універсальний дизайн у сфері освіти.
- Право громадян на освіту.
- Прийняття рішення про відкриття інклюзивних класів/груп у закладі освіти.
- Створення умови для забезпечення прав і можливостей осіб з особливими освітніми потребами для здобуття ними освіти.
- Порядок зарахування дітей з особливими освітніми потребами у заклад освіти.
- Порядок організації інклюзивного навчання в закладах загальної середньої освіти.
- Порядок організації інклюзивного навчання в закладах дошкільної освіти.
- Які умови повинні бути створені для організації навчання дітей з особливими освітніми потребами в закладі освіти?
- Яка кількість (вихованців) повинно бути в інклюзивному класі/групі?
- Особливістю освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами є його корекційна спрямованість.
- Здійснення психолого-педагогічне супроводження дітей з особливими освітніми потребами.
- Складання індивідуальної програми розвитку для дитини.
- Відповідно до яких документів здійснюється освітній процес у класах/групах з інклюзивним навчанням.
- Які послуги надаються особам з особливими освітніми потребами.
- Склад команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
- Завдання та принципи діяльності команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАННЯ ОСНОВ СПЕЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ
- Сутність та класифікація порушень психофізичного розвитку.
- Причини порушень психофізичного розвитку.
- Пояснити термін «діти з особливими освітніми потребами» (вказати, які діти належать до вказаної категорії і в чому полягають їхні особливі освітні потреби).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з інтелектуальними порушеннями (легкого, помірного, тяжкого ступенів).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей із затримкою психічного розвитку.
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням опорно-рухового апарату.
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням слуху (глухих та зі зниженим слухом).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням зору (сліпих та зі зниженим зором).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з порушенням мовлення (в т. ч. з дислексією).
- Особливості розвитку, навчання та виховання дітей з розладами аутичного спектра.
- Психолого-педагогічна допомога дітям з порушенням емоційно-вольової сфери.
- Психолого-педагогічний супровід дітей зі складними порушеннями розвитку.
- Загальна характеристика сучасної системи надання послуг для дітей з особливими освітніми потребами.
- Індивідуальне навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку як форма організації корекційно-педагогічного процесу.
- Проблеми соціалізації, соціальної адаптації та інтеграції дітей з особливостями психофізичного розвитку.
- Створення корекційно-розвиткового середовища та його роль у процесі навчання та виховання дітей з особливостями психофізичного розвитку.
- Просвітницько-педагогічна робота з батьками дітей, які мають порушення психофізичного розвитку
- Організація проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
- Назвіть документацію, яку необхідно подати батькам дитини з ООП, для проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини.
ПЕРЕЛІК ПИТАНЬ НА ПЕРЕВІРКУ ЗНАННЯ ОСНОВ УПРАВЛІННЯ І ДІЯЛЬНІСТЮ НКЛЮЗИВНО-РЕСУРСНОГО ЦЕНТРУ
- Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання МОН.
- Система управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру: основні завдання засновника.
- Правовий статус інклюзивно-ресурсного центру.
- Основні завдання інклюзивно-ресурсного центру.
- Порядок організації та проведення комплексної оцінки дітей щодо визначення особливих освітніх потреб.
- Організація надання психолого-педагогічної допомоги дитині з особливими освітніми потребами.
- Управління діяльністю інклюзивно-ресурсного центру.
- Матеріально-технічна база інклюзивно-ресурсного центру.
- Фінансово-господарська діяльність інклюзивно-ресурсного центру.
- Кадрове забезпечення інклюзивно-ресурсного центру.
- Корекційно-розвиткова робота як складова інклюзивного навчання.
- Співробітництво та основні принципи командного підходу.
- Спрямованість психолого-педагогічної допомоги інклюзивно-ресурсного центру.
- Порядок узагальнення результатів комплексної оцінки.
- В якому разі проходить повторна комплексна оцінка діяльності центру.
- Вимоги до фахівців інклюзивно-ресурсного центру.
- Якими нормативно-правовими документами регламентується робота інклюзивно-ресурсного центру.
- Методи управління закладом.
- Функції управління закладом.
Іспит складається з 6-ти питань за напрямками, які вищезазначені.
Загальний час для проведення іспиту становить не більш, як 1 год. 20 хвилин.
Кандидати, які за результатами конкурсу набрали 6 балів, допускаються до співбесіди.
Співбесіда проводиться з метою оцінки відповідності досвіду, досягнень, компетенції, особистих якостей вимогам професійної компетентності кандидата та до відповідних обов’язків.
Примірні питання для співбесіди
1. Розкажіть про себе.
2. Як Ви дізналися про вакансію?
3. Що Вам відомо про органи місцевого самоврядування ?
4. Чому ми маємо взяти на роботу саме Вас?
5. Назвіть свої позитивні та негативні якості.
6. Яке Ваше головне професійне досягнення ?
7. Де Ви бачите себе через 5 років?
8. Що Ви хочете отримати від нової роботи?
9. Розкажіть про найскладнішу ситуацію та як Ви з неї вийшли.
10. Як справляєтеся від стресових ситуацій?
11. Чим займаєтеся у неробочий час?
12. Як Ви себе організовуєте?
13. Запитання на кмітливість.
14. Інші запитання.